HEY FOLKENS! Jeg skal til jobsamtale imorgen og tænker lige igennem, hvad jeg skal sige;-) jeg har jo faktisk lavet en ganske vellykket og sund salat.
Jeg er ikke noget opskriftsmenneske og kommer altså bare passende mængder i – men jeg kan da lige liste, hvad jeg har brugt.

2* kyllingfillet
4* nye kartofler
Pillede ærter omkring 10-15 bælge
En halv bøtte majs på dåse
En halv advokado
Fetaost
Peberfrugt
Rødløg
Iceberg
BBQ grilloil – garlic (hvidløg)

OBS: kyllingen er vendt i marinaden og stegt sammen med peberfrugten, resten er “råvare” – kartoflerne er kogt.

20130804-192224.jpg

20130804-192248.jpg

20130804-192421.jpg

20130804-192441.jpg

20130804-192457.jpg

20130804-192512.jpg

Advertisements

Godmorgen alle sammen! Jeg ved det måske er mere passende at sige god formiddag, men jeg er først lige stået op.
Idag står den på spinning og svømning igen. Den lille sommerdelle skal der vinkes farvel til.
Jeg starter dagen med 100gram A38 (mild hindbær) med mandler.

20130731-102132.jpg

20130731-102208.jpg

Så starter vi IGEN!
Ja nu er min ferie jo ovre. Jeg kom hjem fra sommerhus igår…. Jeg vil lyve hvis jeg sagde der ikke er kommet en lille delle på mavsen! Jeg var jo også i Tyrkiet og der røg der også is og kulørte drinks indenbords – men idag så er de “søde” dage atter ovre og jeg vil starte ud med at spinne en time og svømme en halv time.

KOM IGANG AMANDA
(Billeder er af lidt af det sunde, jeg dog har indtaget)

20130730-122055.jpg

20130730-122110.jpg

20130730-122127.jpg

20130730-122146.jpg

Drømmer mig langt væk

… Nærmere til Tyrkiet. Jeg savner bare at være på ferie med min kæreste – det var så skønt.
All de oplevelser, som vi har fået til mindebogen har været helt forrygende. Nu sidder jeg her i Danmark, uden beskæftigelse… Faktisk med forevigt frihed. Det var det, man ønskede sig, som barn. Men det er bestemt ikke en sjov følelse og det er meget utrygt ikke at vide, hvad man skal. Jeg skriver den ene jobsøgning efter den anden og har ikke råd til at være kræsen.
Billede

Solen er endelig begyndt at skinne og puha, det bliver en varm dag. Men også en slags arbejdsdag, for jeg skal rende rundt med den ene ansøgning efter den anden. JEG SKAL ANSÆTTES.,, I hvert fald et eller andet sted.

HOME SWEET HOME

SÅ er sydens sol slut for denne omgang – heldigvis er vi kommet hjem til lækkert dansk sommervejr! – THANK GOD.
vi endte i Side, tyrkiet på 3 stjernet hotel kaldet Sunbird aparthvilket fantastisk sted! Men hold kæft hvor har jeg glemt hvor varmt det er i tyrkiet, siden jeg var der sidst. Og indbyggerne var endda utilfredse med sommervejret for det plejede jo at være 40 grader , og nu var det kun 36.

Et par billeder derfra:
IMG_0552IMG_0572IMG_0521
ej ååååh nej, jeg ser SÅ stor ud i forhold til min kæreste – men det er altså bare en træls vinkel! 🙂
IMG_0580IMG_0666
IMG_0664
IMG_0681
IMG_0733

Jeg anbefaler alle at tage til Side, Turkey – der er bare fantastisk!
Jeg vil bestemt blogge mere fremover – men havde desværre ikke WIFI på værelset – det var jeg lidt for nærrig til med min sølle SU. Og nu skal jeg snart igang med træningen igen, for den er sgu blevet lidt forsømt og har fået alt for mange is og chokoladebar og cocktails og, og, og …. Der er meget der skal ændres i kosten 😉

10tips – SPIS SUNDERE

Kost er virkelig virkelig vigtigt når man træner især hvis du vil nå dine mål hurtigere – og hvem vil ikke det?

Jeg har samlet en række mad råd, som jeg så vidt muligt selv prøver at følge.

1. SPIS GROFT
eller helt undlad brød. Brød er virkelig en ting man bør være påpasselig med. Hold dig evt. Til brød 2 gange om ugen.

2. KARTOFLER UDEN SAUCE
Er du ligesom jeg, en person som gerne vil spise kartofler? Så undgå at spise sauce til. Det kan virkelig gøre meget – derudover spiser jeg i mine måltider kun 2-3 små kartofler og ligger mere vægt på proteiner osv i form af god kød og lækker salat.

3. SPIS HELE TIDEN
(Af sunde sager) det er nemlig når sulten melder sig, man får lyst til sukker og junk – så tommelfingerreglen er simpelhent at undgå at blive sulten! Når man er sulten er man nemlig svag 😉
billeder 637

4. SKÆR NED PÅ FRUGT
Der er meget sukker i frugt og sukker er altså sukker og det er de andre ting i frugten, som gør den sund. Hvis du følger det tip med at spise 6 stykker frugt og grønt på dagligbase, så prøv i stedet med 1-2 frugter og hold dig så vidt muligt til grøntsager resten af dagen.

5. MINDRE PÅLÆG
Når du fx. Spiser rugbrøds mad, så prøv at holde dig til så tyndt et pålæg som muligt fx leverpostej, som ultra tyndt lag med 4agurk skiver – nu er leverpostej ikke det “sundestes” – men derfor kan der stadig spares lidt og spises noget med god samvittighed. Det samme gælder osteskiver – tynde tynde tynde!

6. SNACKS
Det kan være en god idé at stille en skål med skrællet gulerødder i vand på ens køkkenbord. Ofte er folks undskyldninger at de ikke spiser sundt fordi det er besværligt. Men hvis man hver uge, en bestemt dag skærer gulerødder ud og ligger i en skål, så kan det ikke længere være en undskyldning. Det samme kan man fx gøre med blomkål eller peberfrugter. Sund livsstil kræver planlægning, men er ikke nødvendigvis besværligt! Ha altid grøntsager med efter træningen (efter træning kan man være tilbøjelig til at falde i for chokolade osv, hvis man er sulten… Og ja! Du har været god, men hvorfor så “spilde” din træning væk på en plade rittersport?
20130627-213905.jpg

7. VARIER MÅLTIDER
Du spiser altså ikke sundt, hvis du ikke er varierende i din kostplan. Det er virkelig væsentligt med variation. Spis ikke altid det samme til morgenmad, frokost og aftensmad. Det er ikke motiverende, for så synes man det er kedeligt og det skal være sjovt og “behageligt” at have en livsstil, ellers kan man ikke holde den kørende!

8. SUKKERFRIT
Her kommer vi så til min last! – Coca cola zero. Og det er altså ikke godt! Det er videnskabeligt bevist at sukkerfri sager er værre for dine organer end Coca cola. Jeg prøver altid at lave en Smoothie, eller drikke juice. Men jeg drikker en om dagen – slemt, not perfect.

9. FISK
Spis massere af fisk! Fisk er simpelhent så let ( ligger let i mavsen ) og godt for dig! Prioter det højt på indkøbslisten – tun M. Vand, laks, ørred, rejer… Der findes massere af gode, lækre opskrifter – tjek nettet! Minimum 2 gange om ugen.
20130627-213925.jpg

10. ALDRIG MERE FÆRDIGRETTER
Færdig retter er dyrt og faktisk ulækkert – er sikker på du kan lave noget der er mere lækkert end det 🙂 hop over dem! Og find andre lette løsninger – wok fx. Wok er super nemt og der er ikke grænser for, hvad du kan smække i retten – majs, bønner, bønnespirrer, peanuts, kylling, sukkerærter, peberfrugt mm (ingen grænser! Billigt og nemt)

20130627-213839.jpg

20130627-213852.jpg

OG SÅ ER WOK SÅ LÆKKERT!